Платформa о финансирању АПВ (prae hoc)


Бирократија илегалне европске регије наставља борбу против транспарентног финансирања АПВ. Више јој није довољно 100% новаца из републичког буџета. Бесрамно је страћила наше новце из банака и фондова које је окупирала. Сада би да приграби републичке приходе од царина, акциза и пореза. Своје мегаломанске жеље је објавила у виду Платформе о финансирању АПВ.

Документ:

Предлог платформе о финансирању АПВ

Мислим да ћемо од републичког Министарства финансија ових дана добити Предлог закона о финансирању, али ми мислимо да то није добро!

Драгослав Петровић, потпредседник тзв. владе АПВ, ТВ емисија „Сучељавање“, РТВ, 7. новембар 2013. г.

Упркос разоткривању њеног седмогодишњег нерада на закону о финансирању АПВ, бирократија европске регије се ипак нада да ће ЕУ, deus ex machine, натерати републичку власт да некако конвалидира оно што је од Цветковићеве владе изнудила из републичког буџета још 2010. године.

tekst

Европску регију уопште није брига што после четири године здруженог београдско-новосадског финансијског „измузавања“ Србије реалних извора прихода више нема.

Међутим, новаца више нема.

После четири године примене тзв. неолибералне економије, привреда је упропашћена, резерве су развучене, буџет се једва попуњава, па је значајно опао и ниво изнуђених трансферних средстава у Војводини.

Стога европска регија сада тражи много више него што је измузла од Цветковићеве владе.

Она сада хоће да наплаћује порезе, акцизе и царине, да успостави пореску власт и да она на територији Војводине додељује републичкој власти само онолико прихода колико њој претекне.

Европску регију уопште није брига што после четири године здруженог београдско-новосадског финансијског измузавања Србије реалних извора прихода више нема.

Онај ко пита за наше новце покрајинску власт, тај ће бити тужен!

У међувремену, Војводини полако постају познате старе финансијске афере које је европска регија закувала. Финансијске злоупотребе у покрајинском здравству, које су током Цветковићеве владе „успешно“ гуране под тепих, куцају на врата покрајинске бирократије. СНС је „Пајтићеву клинику које нема[1]“, али годинама гута наше новце, уочи доношења Платформе о финансирању АПВ, наметнула као главну политичку тему[2].

Бирократија европске регије против тврдњи СНС-а је изнела само сопствену ароганцију[3] и претње судом. СНС је изнела раније добро скривани податак да је још Цветковићева влада једном одлуком из 2010. године забранила покрајинској филијали да располаже новцима са подрачуна филијале РФЗО[4]. Вероватно се радило о непријатности која је задржавана у кругу cosa nostra докле год није дошло до смене власти.

Занимљиво, Цветковићева влада је забрану изрекла читавих годину дана пре „заборављене“ проневере којом је Секретаријат за здравство тзв. владе оштетио буџет АПВ за 200.000 евра наших новаца[5]. Међутим, тема финансија у здравству Војводине је одавно запуштена.

„Мали проблеми се успешно решавају стварањем већих“, говорио је Душко Радовић. Што се тиче европске регије, ово је, у име Европске уније, решио Јелко Кацин[6].

Европска регија би да приграби три фарме финансијских крава музара – приходе Покрајине, приходе Републике и приходе од фондова Европске уније

Бојан Пајтић (у пратњи П. Новикова) је „саватао“ Јоханеса Хана на улици док је овај због пожара бежао са конференције у свој хотел.

Пошто ЕУ од недавно инсистира да се питање финансирања АПВ уреди законом, Пајтићева бирократија се нашла у небраном грожђу. О томе сведочи једно њено саопштење да ће „нацрт закона о финансирању Војводине бити урађен у сарадњи са коалиционим партнерима[7]“. Партнери су се, наиме, најпре понашали крајње чудно. ДС одавно не учествује у републичкој Влади, а Динкић, који је формално подржао Пајтићев став, од недавно такође није у њој[8]. Шта више, Балинт Пастор (који редовно истрчава с информацијама пре времена иако никаква логика то од њега не захтева) јавности је саопштио да, по питању рада на закону о финансирању, нема никакве сарадње Покрајине и Републике[9]. Он је „чуо“ да је Динкић „припремио верзију тог закона“, а да „преднацрт“, којег припрема Пајтић, они у СВМ нису видели. „Партнер“ ДС у тзв. влади АПВ о свему нема појма, па је покрајинској фракцији ДС остало само да жали[10].

Пајтић се очигледно није потрудио да претходно размотри рад на предлогу закона са коалиционим партнерима из Војводине. Уместо тога, у пратњи шефа дипломатије европске регије, јурио је по Бриселу европског комесара за регионе Јоханеса Хана и најавио: „У изради новог закона о финансирању Војводине, након усаглашавања са странкама на покрајинском и републичком нивоу (ће) бити затражена помоћ европских стручњака. То је неопходно како бисмо применили европска искуства у изради овог важног акта који је предуслов за европске интеграције Србије[11].“ Исто, само мало другачије: „Са комесаром Ханом разговарали смо и о потреби да се у израду закона о финансирању Војводине, уз усаглашавање са странкама на покрајинском а после и на републичком нивоу, ангажују и стручњаци из Европе, да бисмо имплементирали европска искуства у изради тог важног акта који је предуслов за даљи процес евроинтеграције Србије[12]“.

Ипак, Пајтић у присуству Хана није могао да прећути да је Војводина од претприступних IPA фондова, по основу прекограничне помоћи из ЕУ, већ добила 87% средстава[13]. То значи да је европска регија од ЕУ, по основу развоја Војводине, протеклих година већ измузла скоро сва средства на која јој је ЕУ дала право, а за то време је од наше Војводине направила неразвијену регију.

Јоханес Хан се чини невешт у сазнању у којој мери су страћена европска средства за развој у илегалној европској регији: да је главна развојна установа Војводине (РБВ) упропашћена, а акционари те установе остали без власништва[14] ради формирања потемкиновског Развојног фонда европске регије.

Привреда Војводине се не развија, већ је у слободном паду од оног тренутка када се из све снаге ослонила на политику евроинтеграција.

Развијеност неразвијене регије

Док се Пајтићевци препуцавају са СНС око наших новаца у здравству, европска регија је Војводини објавила да је она „развијена“, пошто „остварује“ 483.000 динара БДП по становнику[15]. То је 339 евра по члану домаћинства месечно, односно 4.068 евра годишње. А то даље значи да се дневно по војвођанској глави „остварује“ чак 11 евра и 14 центи наших новаца.

Значи ли то да просечни становник наше Војводине свакодневно стекне 11.14 евра?

Не.

Толико се само статистички оствари per capita, али он то не приходује, пошто не приходује износ из БДП. То јест, од „оствареног“ треба одбити профите домаћих тајкуна, страних инвеститора, фискалне и парафискалне намете, накнаде и доприносе per capita. A у будућности ће се уз наведено одбијати и оно што ће, милом или силом, „изворно“ изнуђивати и бирократија европске регије по основу своје Платформе.

Свако нешто – не остаде ништа, баш као у песми Ђуре Јакшића. Ето, то је приход грађана Вовјодине у реалности.

Гурање предлога закона под платформу

Иштван Пастор шеф СВМ, чији анонимни „експертски тим“ је писао нацрт Платформе.

Пајтићевско седмогодишње тегљење рада на регулисању финансирања Војводине је крајем октобра 2013. године добило нови назив. Тада је Војводини секретар за финансије АПВ, Зоран Радоман саопштио да се уопште не ради на предлогу закона, већ на „платформи о финансирању Војводине“. „Реч (је) о тексту који је првобитно припремио тим експерата које је ангажавао председник војвођанског парламента, Иштван Пастор, те да је он накнадно дорађиван унутар коалиционих договора који су вођени претходних дана. Платформа би и заправо требало да послужи као основ за израду закона о финансирању надлежности Војводине, а након усвајања биће упућена републичким властима[16]“.

Од покрајинског секретара за финансије, Зорана Радомана се сазнало да већ постоји „текст“ писан преко колена за пар дана о проблему који се не решава годинама. Све је обављено уз консултације са Иштваном Пастором и онима који брукају социјалдемократију у Војводини[17].

„Према његовим речима, текст Платформе је усклађен са Уставом Србије, и заснива се на уставном минимуму од седам процената за формирање покрајинског буџета. Уз то, како је додао, предлаже се и да покрајински органи самостално убирају приходе на територији АПВ до тог износа за свој буџет, а да остала средства проследе републичком буџету[18].“

Уз вајкање о нераду Владе Србије, илегална европска регија је признала да је Радна група за израду закона формирана, али и да се никад није састала[19].

Ко су ти нерадници?

РТВ нам то никад није саопштила, као што није саопштила ни једну једину чињеницу из садржине текста нацрта платформе у којег је имала ексклузивни увид.

Све се ради исто као што се радило и са нацртом Корхецовог статута: све се крије што дуже да политичка (нарочито стручна) јавност не би имала довољно времена за разматрање предлога пре него што се он усвоји у Скупштини АПВ.

Европска регија своје најважније илегалне акте у нашој Војводини доноси на препад. Тако је и са Платформом о финансирању АПВ. Посланици опозиције су текст Платформе добили на увид недељу дана пре њеног усвајања.

Лични банер председника одбора за прописе АПВ Стевице Назарчића (ДС) са блога „Атеисти Србије“ којим исповеда обожавање себе самог: „Сам сам себи једини бог! А и то је превише.“

Остало је сасвим нејасно ко је радио на нацрту Платформе сем Пасторових пајташа. Можда је о томе знао нешто Зоран Радоман, али је исто тако мало вероватно да је Секретаријат за финансије АПВ учествовао у изради тог документа. Слично је и са улогом Одбора за прописе Скупштине АПВ, чији председник је вршачки адвокат Стевица Назарчић (ДС), јавно декларисани атеиста који истовремено јавно вероисповеда самообожавање[20] и један је од три „представника“ групе посланика о Платформи.

Иза овакве бруке и срамоте својим именом не стоји ни једно једино лице високог стручног искуства у одговарајућој финансијској, односно економској и правној области. Др Орловић, који га је видео, прилично отворено се оградио од његове садржине.

Најзад, ни тзв. влада АПВ није формални предлагач тог документа. Њега су својим претпотписима (!), групно (не ради се о предлогу формалних посланичких група) предложили посланици ДС, СВМ и ЛСВ у Скупштини АПВ. Само се Иштван Пастор није стидео да га потпише.

С обзиром да се ради о веома важном финансијском акту, да је финансијско функцијонисање Војводине критично, да је Војводини хитно неопходан предлог закона о финансирању, брзељање с Платформом је више него неодговоран потез. То је у ствари дивљаштво.

Садржина Платформе – скривана од јавности до тренутка усвајања

Одмах затим, Иштван Пастор је фактички демантовао Радомана, односно РТВ. Не сад, већ почетком године је он формирао „експертски тим“ који је сачинио „основни документ Платформе[21]“. По свему судећи, његова је идеја да „Покрајина убира директне и индиректне порезе до износа од 7% републичког буџета, док би све изнад тога било прослеђено републичкој каси[22].“

Ускоро се сазнало да Платформом европска регија хоће да самопрогласи и право на убирање акциза[23].

Тек 5. октобра је Војводина сазнала да европска регија Платформом планира увођење новог фискалног бирократског тела – пореске управе за Војводину[24]. Најављено је да ће у вези финансирања АПВ заседати чудновато тело звано Одбор за уставно-правна питања Скупштине Војводине. То тело је својевремено основано ради апологије уставности неуставних потеза европске регије[25].

Ако Пастор говори истину, онда предлог Платформе уопште није разматран у надлежном Секретаријату за финансије АПВ.

Покушај уклањања теме наших новаца из финансијске области

Рудолф Рајман, председник кровне организације немачких организација из Аустрије и иницијатор Конгреса немачких удружења, поручио је 2011. године у Суботици да без реституције имовинских права подунавским Швабама неће бити ни инвестиција у Србији. На слици: Р. Рајман и Шандор Егереши, овлашћеник по предлогу Платформе о финансирању АПВ.

Предлог платформе о полазним основама за израду закона о финансирању АПВ је владајућа већина (52 посланика Скупштине АПВ) поднела Скупштини АПВ тек 29. октобра 2013. године.

Платформа је за Иштвана Пастора (СВМ) „сигнал шта желимо“, али се члан Одбора за уставно-правна питања др Слободан Орловић директно изјаснио сасвим супротно од онога што владајућа коалиција европске регије намерава: „Порези који су кључни за стабилизовање државе, попут ПДВ-а и акциза, као највећег дела укупних пореских прихода Србије, требало би да буду централизовани[26]“. Одмах потом је изјавио да „ни у Уставу ни у законима не постоји ништа што би омогућило Војводини да преко својих органа убира порезе и јавне дажбине, и да је жеља аутора Предлога платформе да обезбеде `фискални суверенитет` Војводине[27]“.

Упркос мишљењу др Орловића, Предлог платформе је Одбор за уставно-правна питања Скупштине АПВ експресно прихватио 6. 11. 2013. године. Онај који брука социјалдемократију у Војводини одмах је почео се куне у Платформу[28].

Предлагачи су „поводом предлога платформе“ овластили Егереши Шандора (sic) из СВМ, Стевицу Назарчића из ДС и Бранислава Богарошког из ЛСВ.

Предлог платформе је експресније него хитно усвојен после једнодневне расправе[29] у Скупштини АПВ 8. новембра 2013. године.

Скупштинска јавност (сви покрајински посланици) је увид у њену садржину имала једва недељу дана пред заказану расправу. Медији ни толико. Стручна јавност (у области уставног, управног, пореског, буџетског, финансијског и имовинског права и политикологије) уопште није имала увид (с изузетком политички подобних у Одбору Скупштине АПВ за уставно.правна питања).

Општа демократска јавност (грађани у АПВ) уопште нису сазнали о чему се ради.

Пајтић је приликом расправе говорио о Платформи као „полазној основи за разговоре“ у некавој будућој „мешовитој комисији“ за израду закона.

Иштван Пастор је говорио о нелегитимности Устава Србије и неопходности његове промене.

Мистериозну радну групу обојица нису помињали, али је дан раније њу поменуо Драгослав Петровић у емисији „Сучељавање“ на РТВ, којом приликом је јавност обавестио да је њен шеф био Млађан Динкић.

Наравоученије о природи илегалне европске регије

Илегална европска регија не жели транспарентне односе са републичком влашћу, како би и даље Војводину лагала да је за њено пропадање крива Србија. Транспарентни, правно регулисани односи њој не одговарају, пошто тада не би могла да прикрива своју одговорност иза централне власти.

Извукао се као тарана из лонца. На слици: Динкић Млађан (sic).

Пошто је потрошила све наше новце, илегална европска регија би да приграби себи републичке порезе, акцизе и царине.

Иза речи децентрализација, српски речено, крије се алавост за противуставним отимањем пореских и царинских прихода.

Платформом о финансирању АПВ, коју је усвојила политичка (већ јасно нелегитимна) већина у Скупштини АПВ, европска регија јасно претендује на републичке изворе прихода упркос законитом финансијском и пореском систему Србије. Њен сепаратизам је усвајањем Платформе добио своју финансијску форму.

Избегавајући подношење предлога закона, Платформом о финансирању европска регија је произвела популистички основ у правној форми којим ће убудуће опструисати доношење закона о финансирању Војводине. Драгослав Петровић је дан пре усвајања Платформе јасно рекао да доношење предлога закона о финансирању Војводине за њу није добро!

Област расподеле јавних прихода је родно место војвођанског аутономаштва.

Обнова титоистичке бирократије АПВ у Новом Саду прикривана је од јавности заменом комунистичке за европистичку идеологију. Праву природу могла је да прикрива све док је сопствена финансијска алавост није отерала у отворени сепаратизам.

Њена основна одлика у области права је илегалност, у области економије – паразитирање, а у области културе – декаденција.

У СФРЈ су се те одлике испољавале у форми терора револуције која тече, а протекле деценије у форми евроинтеграција које су у току.

Без обзира на тромост, односно фактичку парализу механизма правне државе према високим функционерима европске регије, стварност их је одвела у политичку дефанзиву.

Евро-зона је пред колапсом. Стога је сама Европска унија, својим захтевом за доношењем закона о финансирању, вратила своје нежељено чедо у његово родно место – област јавних финансија.

А тамо ће се врло брзо поставити питање: какву корист има Војводина од покрајинских бирократа на државном послу, ради којих ће морати уместо једног да плаћа два пореза?

Још простије: има ли Војводина користи од штете коју јој прави европска регија?

Област расподеле јавних прихода је родно место војвођанског аутономаштва.

Обнова титоистичке бирократије АПВ у Новом Саду прикривана је од јавности заменом комунистичке за европистичку идеологију.

Праву природу могла је да прикрива све док је сопствена финансијска алавост није отерала у отворени сепаратизам.

Њена основна одлика у области права је илегалност, у области економије – паразитирање, а у области културе – декаденција.

У СФРЈ су се те одлике испољавале у форми терора револуције која тече, а протекле деценије у форми евроинтеграција које су у току.

Душан Ковачев: „Пошто је потрошила све `наше новце`, илегална `европска регија` би да приграби себи републичке порезе, акцизе и царине.“ На слици: „Мајнадин жртвеник“, рад Милована Михајловића, друга половина XX века.

Упутнице:


[1] Ковачев, Душан – „Каменица 2“ – Пајтићева клиника које нема, ФСЈ, 25. 7. 2013.

[2] Ковачевић, С – Милованчев: „Каменица 2” гута новац и животе, Дневник, 22. 10. 2013; Е, Д – Милованчев: Пајтић да поднесе оставку на све функције у Војводини, Дневник, 1. 11. 2013.

[3] ДС позвала СНС да се одрекне Милованчева, РТВ, 29. 10. 2013.

[4] СНС: Пајтићу забрањено да троши, РТВ, 1. 11. 2013. Садржина ове странице потиче из вести Танјуг-а, избрисана је са линка на РТВ: http://www.rtv.rs/sr_ci/vojvodina/sns:-pajticu-zabranjeno-da-trosi_434305.html. Танјугова информација може се у целини прочитати на сајту Блица: Танјуг – Пајтићу забрањено да троши паре у здравству, Блиц, 1. 11. 2013.

[5] „Војвођански Секретаријат за здравство, само у једном случају куповине медицинске опреме за две болнице, оштетио је покрајински буџет за око 200.000 евра, јер опрема за коју су дали новац никад није испоручена, незванично сазнаје Радио 021. Како објашњава извор Радија 021 близак истрази, имовина овог преваранта није могла бити заплењена, јер у време када је кривично дело почињено закон није дозвољавао ту могућност. Покрајинске власти тендер наводно нису расписивале, јер је понуђач рекао да ће за куповину два медицинска апарата из Јапана један добити у виду донације. Проверено је да се понуђач раније бавио увозом медицинске опреме, што је све покрајинске власти навело да дају сагласност на потписивање уговора. Након плаћања, опрема никад није стигла у болнице, а није познато да ли је буџет оштећен због непрофесионализма покрајинских власти, или зато што је понуђач опреме, са неким из власти, испланирао превару. Нешто раније, СНС је „поднела кривичну пријаву за организовани криминал против директора Клиничког центра Војводине Драгана Драшковића“, о чему покрајински секретар за здравство, Атила Ченгери тада „није био обавештен“. Д. С. – Секретаријат за здравство оштетио буџет за 200 000 евра, Радио 021, 23. 5. 2011; КЦВ проневерио 12 милиона евра, 16. 6. 2011. Половином маја инспекција је забранила да КЦВ наплаћује анализе. Видети: Клиничком центру забрањено да наплаћује анализе, Радио 021, 16. 12. 2010. Исти чланак пренет је на портал Лиге доктора.

[6] Кацин: Решити питање аутономије Вовјодине, РТС, 17. 9. 2013.

[7] Бета – Покрајински ДС: Нацрт закона о финансирању Вовјодине након договора с партнерима, НСПМ, 7. 10. 2013.

[8] Динкић: Подршка закону о финансирању АПВ, РТВ, 5. 11. 2013.

[9] Нема сарадње између републичке и покрајинске владе, РТВ, 7. 10. 2013.

[10] ДС: Усагласити закон о финансирању Војводине, РТС, 6. 10. 2013.

[11] ДС: Усагласити закон о финансирању Војводине, РТС, 6. 10. 2013.

[12] Пајтић: Помоћ стручњака из ЕУ у изради закона, РТС, 8. 10. 2013; У Бриселу, Бојан Пајтић састао се са Јоханесом Ханом, тзв. влада Војводине, 8. 10. 2013. Видео: http://www.youtube.com/watch?list=UUBJV9uZnR2Xf8Yg3l8Q1L_w&v=WJSEmC033MQ

[13] Пајтић: Војводина треба да буде центар развоја Србије, РТВ, 8. 10. 2013.

[14] В. Н – РБВ: Нестале акције малих акционара, Вечерње новости, 20. 10. 2013.

[15] Бета – Влада: Војводина је развијени регион, РТВ, 6. 11. 2013.

[16] Платформа о финансирању Војводине пред посланицима 8. новембра, РТВ, 30. 10. 2013.

[17] Бранислав Богарошки очигледно не зна да АПВ има право подношења предлога закона, чим је био у стању да изјавви: „Пошто покрајински парламент не може да доноси законе, овом стратегијом предлажемо правце за дефинисање законског оквира о финанисрању Војводине.“ Видети: Платформа о финансирању Војводине пред посланицима 8. новембра, РТВ, 30. 10. 2013.

[18] Платформа о финансирању Војводине пред посланицима 8. новембра, РТВ, 30. 10. 2013.

[19] „Иако се претходно формирана радна група за израду закона није ни једном састала, што због персоналних промена а касније и реконструкције Владе Србије, чињеница је да се нико ни пре тога у Републици није бавио тим законом.“ Видети: Платформа о финансирању Војводине пред посланицима 8. новембра, РТВ, 30. 10. 2013.

[20] Видети блог: „Атеисти Србије“. Анонимни извор тврди да је овај „бог“ недавно добио батина у канцеларији председника једне банатске општине. Видети: http://forum.krstarica.com/showthread.php/551671-Tu%C4%8Da-u-Vr%C5%A1cu-Babi%C4%87-optu%C5%BEio-Demokrate-da-plja%C4%8Dkaju-fondaciju-Hemofarm-!?s=4ff4a9dfbc9a0dcafbefa9c9adc2d9d8

[21] Према његовим речима, експертски тим који је он формирао још почетком године припремио је основни документ Платформе о финансирању, а та основа је у унутаркоалиционим договорима трансформисана у акт прилагођен за скупштинску расправу. А, како је навео, упориште за израду Платформе били су уставни оквир и упоредна европска пракса. Након усаглашавања између посланичких група Демокартске странке, Лиге социјалдемократа Војводине и Савеза војвођанских Мађара, сачињен је документ који је у парламент упућен као посланичка иницијатива коју су потписали посланици владајућих странака. (…) “Овај документ је важан зато што нас позиционира у будућим разговорима о изради закона о финансирању и даје неку врсту подршке онима који буду учествовали у радној групи испред покрајинске владе”, каже Пастор. Видети: Пастор: Војводини треба реални буџет, а не папирни тигрови, РТВ, 1. 11. 2013.

[22] Пастор: Војводини треба реални буџет, а не папирни тигрови, РТВ, 1. 11. 2013.

[23] Ковачевић, С – Поново одбор за уставна питања Скупштине Војводине, 5. 11. 2013.

[24] Комненовић, Александра – СНС и СПС против пореске управе за Војводину, Политика, 5. 11. 2013.

[25] Ковачевић, С – Поново одбор за уставна питања Скупштине Војводине, 5. 11. 2013.

[26] Танјуг – Опречни закони о платформи закона о Финансирању Војводине, Дневник, 6. 11. 2013.

[27] Бета – Усвојен предлог платформе о финансирању АПВ, РТВ, 6. 11. 2013.

[28] Платформа је минимум за АПВ, 6. 11. 2013.

[29] Расправа о платформи о финансирању Војводине, РТВ, 8. 11. 2013.

О Душан Ковачев
Душан Ковачев је Лала из Баната. Родио се и одрастао је у Банату. Потиче са земље на којој су се јавили први носиоци самосталне личне и политичке слободе, модерне позоришне и музичке културе, филозофије, књижевне критике, задругарства, банкарства, локалне и регионалне самоуправе српског народа. Из самог срца је Баната, земље под звездом Северњачом, у којој су цесареви лавови постали ратари. Његови преци су вековима живели у непосредном комшилуку родног места Великокикиндског слободног крунског дистрикта. Били су први слободни људи који су на својој земљи учествовали у самоуправљању првом територијалном аутономијом у Средњој Европи. Потомак је српских сељака који су вековима живећи на међи светова, створили грађанско друштво.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: