Уочи закона о финансирању Војводине


Кријући своје захатеве иза дипломатије ЕУ, Немачка условљава Србију пред банкротом да озакони финансијску изнуду коју убира Пајтићева бирократија

Илегална „европска регија“ седам година онемогућава доношење закона о финансирању Војводине. За то време је њене финансије систематски уништила. Европска унија подстиче „европску регију“ да економски упропашћеној Србији на хитну конвалидацију поднесе своју листу немогућих финансијских жеља. Њено усвајање је услов евро-интеграција Србије. Је ли то тајни услов Немачке?

Политички пропагандни летак из Новог сада штампан у облику квазиновца након упропашћења Развојне банке Војводине.

Ко оће да изгуби спокојство
нека само новаца зажели,
пак ће му се жеља испунити

Јован Стерија Поповић

Теорија државе и права (Увод у право) учи да се правне радње врше чињењем, нечињењем и трпљењем.

Што чињењем, што нечињењем, „европска регија“ је упропастила главне финансијске установе наше Војводине. Уништен је прво Фонд за развој АПВ, потом и Развојна банка Војводине, а ни преостали фондови се „не осећају добро“. Подигнуто је „Потемкиново село“ које је названо „Развојни фонд[1]“ и оно је већ позајмило три кредита[2], „да се Власи не досете“ како озбиљних новаца за развој Војводине више нема.

Цветковићева републичка влада је развој овог стања помагала, на основу Закључка од 29. 4. 2009. године, омогућењем национализације Металс банке[3] коју је предала на управу Пајтићевој бирократији и вишегодишњим штедрим финансирањем промашене финансијске политике илегалне „европске регије[4]“.

Док РТВ наставља дугогодишње емитовање популистичких политичких басни о европским фондовима, кластерима, прекограничној сарадњи и страним инвестицијама, за „европском регијом“ остају све већи дугови и невраћени кредити, њене установе пропадају, а народ тоне у незапосленост и беду.

Да ли је изненадна хитност доношења закона о финансијама АПВ један од девет услова Берлина или ЕУ?

Специјални известилац Европског парламента недавно је изјавио да је „сада прави тренутак за отварање питања уставног и законског уређења аутономије Војводине и поручио Београду да мора решити питање финансирања Покрајине

Актуелна републичка политичка власт је наставила безалтернативни пут ка ЕУ и, шта више, радикализовала ову политику. Специјални известилац Европског парламента недавно је изјавио да је „сада прави тренутак за отварање питања уставног и законског уређења аутономије Војводине и поручио Београду да мора решити питање финансирања Покрајине[5]“. Александар Вучић, два дана касније, у присуству Кацина, говори да је идеја о отцепљењу Војводине „ван памети[6]“, известилац ЕП за Србију је истом приликом прецизирао да се његова изјава о финансијама Покрајине[7] тицала средстава ЕУ[8]. Међутим, Вучић је пропустио да се осврне на изјаву о потреби „отварања питања уставног и законског уређења аутономије“. Иако је у кабинету Председника Србије Кацинова изјава оцењена као “недопустиво мешање ЕУ у унутрашње ствари Србије“ и „дипломатски скандал“[9], „мртав хладан“, Вучић изјављује: „Уверен сам да Кацин не мисли да Војводина може да се отцепи и да буде независна држава, јер то не може да мисли нико нормалан[10].“ На сличан начин, Кацин је већ најављивао оно што савремена Немачка, то јест Европска унија, хоће од Србије када је у питању њен територијални интегритет и суверенитет[11]. Раме уз раме са Вучићем, Кацин није рекао све оно што мисли.

Одмах након Кацинове изјаве, потпредседник тзв. владе[12] Драгослав Петровић се изненада заложио за хитно доношење закона о финансирању Војводине[13]. Пропустио је да објасни шта су покрајинске власти чекале седам година.

Затим је и главна преговарачица Србије са ЕУ Тања Мишчевић изјавила да је доношење закона о финансирању Војводине један од услова евро-интеграција Србије, али и да нових услова у вези Вовјодине неће бити[14].

Наравно, до пре две недеље ни за овај услов домаћа јавност није знала, а још увек не зна ни који субјект ЕУ, ни на основу ког обавезног документа то захтева. Да ли се он налази међу оних девет нових услова Берлина? Јавност је сазнала нешто о садржини четири услова, а о преосталих пет ни то[15]. Најзад, британски амбасадор је разјаснио да ЕУ од прошле године нема нових услова за евро-интеграције[16].

Огласио се и Бојан Пајтић. Прва личност бирократије АПВ, од које је седам година зависило (не)предлагање закона о финансирању Војводине, изјављује да је тзв. Влада Војводине већ припремила предлог Закона[17]. Наравно, тај предлог нигде није објављен. Истом приликом је расправу о „уставним обавезама о финансирању Војводине“ назвао „јаловом расправом“, али је први пут признао да је за четири године ниво страних инвестиција у Војводини сведен на једну трећину[18].

Сећа ли се данас ико да је по основу Уставног закона то питање морало да се заврши до краја 2008. године[19]? Али, како овај закон да буде донет кад за то годинама, осим повремене популистичке демагогије, нема иницијативе из АПВ које се тај закон тиче?

Бирократија је имала пречег посла од чисте рачунице Војводине са Владом Р. Србије: протурање Корхецовог статута чија природа је сепаратистичка[20] и чиме је успостављена илегална „европска регија[21]“ у Војводини. Уместо да се брине о богаћењу и напретку наше Војводине, она је наше новце и време потрошила на стварање државе у држави.

Преглед нерада Пајтићеве бирократије на предлогу закона о финансирању Војводине

Цветковићева влада је крајем априла донела пропис којим се сва средства из републичког буџета на територији АПВ реализују преко Секретаријата за финансије АПВ – Закључак Владе Србије 05 бр. 400-2441/2009 од 29. 4. 2009. Овим актом је републичка влада 100% републичких новаца директно предала у руке бирократији АПВ!

Пошто ЕУ, изгледа, не жели радо да финансира плод своје противуставне љубави са Владом Р. Србије, чини се да она условљава Србију да финансира илегалну „европску регију“. У том циљу, од Србије се тражи да измени Устав.

Да се претходно подсетимо хронологије нерада бирократије „европске регије“ на доношењу Закона о финансирању Вовјодине:

2006.

У 2006. години је референдумом усвојен Устав Републике Србије. Чланом 107. Устава је установљено право Скупштине аутономне покрајине на предлагање закона. Уставним законом за спровођење Устава предвиђен је рок усклађивања закона са Уставом (чл. 15) до 31. децембра 2008. године.

2007.

Током 2007. године Покрајинско извршно веће, по питању Закона о финансирању АПВ, није урадило ништа.

2008.

У 2008. години је објављен низ покрајинских стратегија. Усвојене стратегије су се бавиле мањинама, равноправношћу, борбом против насиља, итд. Питања регулисања имовине и финансија АПВ законом, у овим стратегијама се ни не помињу.

Покрајинска бирократија је пропустила да поднесе предлог закона о финансијама АПВ до краја уставног рока. Републичка влада такође пропустила да донесе закон о финансијама.

2009.

Цветковићева влада је крајем априла донела пропис којим се сва средства из републичког буџета на територији АПВ реализују преко Секретаријата за финансије АПВ – Закључак Владе Србије 05 бр. 400-2441/2009 од 29. 4. 2009. Овим актом је републичка влада 100% републичких новаца директно предала у руке бирократији АПВ!

Иштван Пастор (СВМ) је најавио доношење закона о финансирању АПВ у 2009. години[22].

Крајем 2009. године, Скупштина АПВ усвојила Корхецов статут.

Покрајинска бирократија није поднела предлог закона о финансирању Војводине.

2010.

Владајућа већина је још почетком 2010. године постала свесна пропуштања рокова за доношење Закона[23]. Упркос томе, Скупштина АПВ ипак и даље не покреће никакву формалну иницијативу за доношење закона којим би се регулисало питање изворних прихода Војводине.

Покрајинска бирократија није поднела предлог закона о финансирању Војводине.

2011.

Средином 2011. године је Скупштина АПВ сама брже-боље повукла некакав покрајински предлог закона о јавној својини из процедуре. ДС је чак тражила смену Бојана Костреша због самовољног поступања, то јест подношења покрајинског предлога закона мимо радне групе[24]. Јавност није могла наћи ни трага ни гласа ни о поднетом-повученом предлогу закона.

Подношење предлога закона тражио је тадашњи председник Скупштине АПВ Шандор Егереши (СВМ)[25]. Затим је и Горан Јешић (ДС)[26] јавно и директно од Пајтића захтевао иницирање доношења овог закона. Узалуд.

Радна група која је требала да изради предлог закона ни током 2011. године није основана, пошто се тек вести о кандидатима за радну групу јављају крајем следеће године.

Покрајинска бирократија није поднела предлог закона о финансирању Војводине.

2012.

Октобра 2012. године Пајтић изјавио да постоји „висок степен сагласности око финансирања Војводине[27]“. Тек на самом крају исте године, пуних шест година по истеку крајњег законског рока за доношење закона, АПВ је утврдила кандидате за радну групу за израду закона о финансирању надлежности АПВ[28]. Нико (укључујући РТВ) није обавестио јавност ко су кандидати за радну групу. Међутим „европска регија“ је одмах пред Уставним судом покренула спор против Буџета Р. Србије за 2013. годину из којег се врши текуће финансирање АПВ[29], чиме је политички блокиран рад на предлогу закона.

Крајем октобра 2012. г. је склепан Предлог закона о допуни Закона о буџетском систему (у прилогу), за чије је представљање био задужен Иштван Пастор. Међутим, овај предлог се суштински тиче веза буџета АПВ са финансијским прописима ЕУ!

Покрајинска бирократија није поднела предлог закона о финансирању Војводине. Радна група за његову израду није формирана, бар не јавно.

2013.

Иако је радна група требала да се састане тек априла 2013. године, њен састанак је одложен[30]. Зна се да постоје кандидати за радну групу, не и њихова имена. Јавност не зна да је формирана радна група АПВ за израду предлога овог закона до дан данас, како на нивоу тзв. Владе, тако ни на нивоу Скупштине АПВ, а ни на њиховом заједничком нивоу.

Септембра се специјални известилац ЕУ Јелко Кацин умешао у унутрашње ствари Србије, између осталог, изјављујући да се хитно мора решити питање финансирања Војводине[31].

Упркос очигледној, седмогодишњој опструкцији предлога закона коју врши бирократија АПВ, Зоран Петровић (потпредседник тзв. Владе Војводине) крајем септембра „тражи од Скупштине Србије хитност“ ради доношења закона о финансијама АПВ. Остало је нејасно зашто покрајински високи функционер хитност тражи од Скупштине Србије, када је председник тзв. владе „европске регије“ био тај који је обећао да ће закон бити готов у првој половини ове године. Петровићу је изненада, после три и по године, засметала и чињеница да се АПВ финансира трансферима[32].

Првог октобра 2013. године, Бојан Пајтић јe, не помињући радну групу[33], изјавио да је његова тзв. влада припремила предлог закона о финансирању АПВ[34]. Пар дана касније, на РТВ је изјавио да је предлог закона „припремљен у републичкој (!) комисији“ а да га његова тзв. влада још није усвојила, избегавши да одговори шта о покрајинском предлогу знају његови коалициони партнери[35].

Иштван Пастор (СВМ) је изјавио да предлог закона „није дошао у фазу да се о њему може јавно разговарати[36]“.

„Европска регија“ се финансира трансферима из републичког буџета Србије

Агитпроп „европске регије“, неуморно и масно плаћено, седам година шири по Војводини неистину да је Устав Србије „ограничио“ средства АПВ на свега 7%.

Уставом прописани минимални износ буџета АПВ пропагандисти илегалне „европске регије“ представљају као максимум[37], а обрачунску основицу, којом Устав штити интерес АПВ од финансијске самовоље њене бирократије, представљају као ускраћеност Војводини[38] (чл. 184. Ст. 4 Устава Р. Србије).

Док лажу како Војводина добија само 7% републичког буџета, крију истину да илегална „европска регија“ располаже са 100% републичких наших новаца који се реализују у Војводини. Крију од Војводине реалност – резултат пакта Цветковићеве владе и тзв. владе Војводине Бојана Пајтића из 2009. године.

Одстрањењем Динкића из Владе, нестао је важан политички фактор финансијске стабилности Пајтићевог режима. Радна група Владе Р. Србије и тзв. владе АПВ, која је требала да изради предлог закона о финансирању, је била идеја политичког договора Динкића и Пајтића. Зато је нестанком Динкића из Владе, његов финансијски пајташ преко колена, за пар дана припремио предлог закона којег су онемогућавали седам година. Положај му се погоршао, пошто су му савезници из СВМ, ЛСВ и ЛДП постали неверни[39], а Ђилас је изгубио власт над великим Београдом. Пајтић управо настоји да се прикаже кооперативним Вучићу флоскулама о уставности, уз тврдње о финансијској ускраћености Војводине[40] (како не би разочарао своје политичке присталице).

Ratio legis успостављања илегалне „европске регије“ у Војводини је ометање Јужног тока, а то кроз политику ЕУ спроводи аустроугарски нафтно-гасни лоби.

Кршећи договор с републичком Владом о радној групи (она је уосталом и на почетку названа „Динкићевом радном групом“ sic[41]), Пајтић сепаратно покушава да наметне најповољнији предлог закона по интерес своје бирократије. Очување што обухватније власти над нашим новцима је ratio legis ове Пајтићеве иницијативе – у интересу „европске регије“ а на штету наше Војводине и, разуме се, целе Србије.

Ratio legis успостављања илегалне „европске регије“ у Војводини је ометање Јужног тока[42], а то кроз политику ЕУ спроводи аустроугарски нафтно-гасни лоби[43]. Спровођења овог посла, толико очигледно штетног по економске и опасног по безбедносне интересе наше Војводине, могле су да се прихвате само корисне будале[44]. Невоља је у томе што ове корисне будале нису способне да располажу капиталом, осим да га упропасте, па је њихово плаћање бацање новаца у бунар. Европска унија није расположена да такве финансира, па про-европску Дачићеву владу условљава да што обилније финансира „европску регију“.

Наравоученије о чистој рачуници Београда и Новог Сада

Било какво доношење закона о финансирању, АПВ бирократији „европске регије“ би ограничило средства, јер је све друго мање од 100% колико контролишу данас када не постоји закон. Међутим, другог решења за финансирање „европске регије“ за сада нема – Европска унија је била јасна.

Било какав увид финансијских стручњака радне групе у стварно финансијско пословање прети да чињенице о стварном пословању изнесе ван поузданог уског круга посвећених финансијских бирократа, стварних владара наших новаца. На то указује и чињеница да је Пајтић предстојећу расправу о његовом тајном предлогу закона о нашим новцима унапред назвао „јаловом[45]“. Суочена с неминовним, олигархија новосадске финансијске паланке[46] је сама склепала предлог закона о финансирању Војводине и још увек не да јавности да ишта сазна о том предлогу. У сенци протеста малих акционара РБВ које су ојадили, прекршивши при том закон[47], израдили су нови тајни план против наших новаца.

Опасност од губитка новаца из републичког трансфера, којим сада фактички располажу, није најгоре са чиме се могу суочити. За њихове илегалне интересе је много опаснија чиста рачуница, у чијем одсуству су уживали. То значи да АПВ најзад стекне јасно одређена финансијска права, чиме би финансијски биланс рада њене бирократије био јасан јавности, па би много теже могли своје финансијске промашаје да финансирају средствима републичког буџета.

Наравоученије о бризи Европске уније за наше новце

Европска унија је стрпљиво чекала наступање неприлика у Србији, и тада је подстакла „европску регију“ да републичкој власти испостави своју листу финансијских жеља. Њихов захтев за законском конвалидацијом се данас представља као услов ЕУ, а по свој прилици потиче из једног од немачких захтева Србији који је још увек тајна. На слици: Јелко Кацин и Иштван Пастор

Условљавање Србије законом је наступило онда када је српска привреда оптерећена скоро општим дефицитом текућег платног биланса и буџетским дефицитом[48]. И платни биланс са иностранством је хронично веома лош , а грађани, привредни субјекти и држава су презадужени[49]. Фомално регистрована незапосленост је и по ригорозно елиминаторној методологији огромна. У тим условима ни буџетска стабилност није могућа, а све су прилике да ће ово стање трајати. Захтеви ММФ-а су познати: смањење субвенција, смањење трошкова јавних предузећа (смањење њиховог дефицита), смањење републичког буџетског дефицита и у том циљу реформа пензионог система[50]. Све ово значи да ће се наредних година расположивост буџетских финансијских средстава нагло и ненадано смањивати.

Европска унија је стрпљиво чекала наступање неприлика у Србији, и тада је подстакла „европску регију“ да републичкој власти испостави своју листу финансијских жеља[51]. Њихов захтев за законском конвалидацијом се данас представља као услов ЕУ, а по свој прилици потиче из једног од немачких захтева Србији који је још увек тајна.

Пакленим планом, Србија треба сама себи, законом, да натовари на врат немогуће обавезе према „европској регији“. Одмах потом, кад наступе последице финансијског дивљања ове илегалне творевине, њен агитпроп ће сву кривицу свалити на беспомоћну републичку власт, а ЕУ ће инсистирати на „одговорном понашању правне државе“. Кад наступи потпуна пропаст наше Војводине, појавиће се „спаситељи“ да будзашто купе нашу Војводину.

Кријући се иза ЕУ, немачка тајна дипломатија управо ствара нерешиви финансијски проблем који треба да јој омогући што јефтинију куповину Војводине на европском путу Србије.

Прилог: Предлог Закона о допуни Закона о буџетском систему за 2012. годину

Упутнице:


[1] Ковачев Душан – Фонд за развој Војводине је мртав. Живео Развојни фонд, ФСЈ, 2. 7. 2013.

[2] Ковачев Душан – Пајтићев зајам за развој богатих „нашим новцима“, ФСЈ, 2. 8. 2013; Први кредит Развојног фонда Војводине, 23. 9. 2013 ;Први кредит Развојног фонда Војводине, РТВ, 23. 9. 2013.

[3] Ковачев Душан – Национализација Металс банке, НСПМ, 14. 8. 2009.

[4] Ковачев, Душан – Илегална „европска регија“ у Војводини, ФСЈ, 7. 12. 2012.

[5] Кацин: Решити питање аутономије Вовјодине, РТС, 17. 9. 2013.

[6] Танјуг – Идеја о Војводини ван Србије – ван памети, Политика, 19. 9. 2013.

[7] Кацин: Отворити тему аутономије Војводине, РТС, 17. 9. 2013.

[8] „Кацин је то потврдио, прецизирајући да се његова изјава тицала могућности да Војводина у већој мери користи финансијска средства ЕУ кроз регионалне пројекте и да тако убрза свој економски развој.“ Видети: Танјуг – Идеја о Војводини ван Србије – ван памети, Политика, 19. 9. 2013.

[9] Ђорђевић, Д. Р, Васиљевић, П – Кацин открива намере Запада, Вечерње новости, 18. 9. 2013; Антић: Кацинова изјава о Војводини дипломатски скандал, РТВ, 17. 9. 2013.

[10] Чворовић Г, Милинковић Д – Девет услова Берлина, 19. 9. 2013.

[11] Ковачев, Душан – Немачка тражи признање „председника Косова“? ФСЈ, 22. 6. 2012.

[12] Корхецовим статутом чија уставност је спорна, Извршно веће АПВ је променило свој назив у „Влада Аутономне Покрајине Војводине“.

[13] Петровић: Хитно донети закон о финансирању Војводине, РТВ, 25. 9. 2013.

[14] Нема нових услова око Војводине, сем финансисрања, РТВ, 28. 9. 2013.

[15] Чворовић Г, Милинковић Д – Девет услова Берлина, 19. 9. 2013.

[16] Девенпорт: Ухапшене пред суд, а не на насловне стране, Аутономија.инфо, 6. 10. 2013.

[17] Пајтић: Закон о финансирању АПВ је уставно право Војвођана, РТВ, 1. 10. 2013.

[18] Пајтић: Припремили смо нацрт закона о финансирању Војводине, Аутономија.инфо, 1. 10. 2013.

[19] Пајтић: Војводина треба да добије изворне приходе, РТВ, 22. 7. 2013.

[20] Коштуница, Војислав – Сепаратистичка природа Статута АПВ, Магазин „Печат“ бр. 90, 19. 11. 2009.

[21] Ковачев Душан – Илегална „европска регија“ у Војводини, ФСЈ, 12. 7. 2012.

[22] Проглашен статут Војводине, Независне новине, 14. 12. 2009.

[23] Е. Б. – Војводина чека два кључна закона, Блиц, 16. 2. 2010.

[24] Вечерње новости – ДС тражи смену Костреша, Бе 92, 24. 7. 2011.

[25] Егереши: Штопре закон о својини и закон о финансирању Војводине, Аутономија.инфо, 30. 10. 2010.

[26] Пајтић да иницира закон о финансирању Војводине, Радио 021, 15. 10. 2011.

[27] Танјуг – Висок сетпен сагласности око финансирања Војводине, Блиц, 4. 10. 2013.

[28] Лакетић, М – Пајтић: Покрајина утврдила кандидате за Динкићеву радну групу, 19. 12. 2012.

[29] Динкић и Пајтић: Проблеме решити Законом о финансирању Војводине, Слободна Европа, 4. 10. 2013.

[30] Влада Србије – Поново одложен рад на закону о финансирању Војводине, Реформа изборног законодавства у Србији, 22. 7. 2013.

[31] Кацин: Решити питање аутономије Вовјодине, РТС, 17. 9. 2013. Важно је подсетити се да су се Иштван Пастор састао у Бриселу крајем 2013. године са Јелком Кацином и потпредседником Европског парламента Ласлом Шурјаном и мађарским посланицима ЕУ Кинге Гал и Чава Табадије приликом дегустације вина на скупу „Мириси и укуси Војводине“. Већ тада је најављено мешање ЕУ у унутрашње послове Србије путем питања финансирања АПВ: „У разговору о потреби стварања уставног и правног оквира који ће омогућити даљи економски развој покрајине и бити у интересу њених грађана, саговорници су истакли да се проблеми који су настали након одлуке Уставног суда Србије и измјене Закона о буџетском систему, морају паралелно рјешавати с осталим темама у земљи.“ Видети: Фена – Кацин: Војводина остаје најјачи адут Србије на путу ка ЕУ. Пастор се са Кацином поново састао поводом ове теме у Војводини марта 2013. Године. Видети: Кацин и Пастор: С Војводином брже у ЕУ, 26. 3. 2013.

[32] Петровић: Хитно донети закон о финансирању Војводине, РТВ, 25. 9. 2013.

[33] У истоветном случају (подношење покрајинског предлога на закон о јавној својини мимо радне групе), ДС Бојана Пајтића је 2011. године захтевала смену Бојана Костреша. Видети: Вечерње новости – ДС тражи смену Костреша, Бе 92, 24. 7. 2011.

[34] Пајтић: Закон о финансирању АПВ је уставно право Војвођана, РТВ, 1. 10. 2013. Закон је иначе формални правни акт, на основу којег се остварују одређена људска и уставна права и обавезе. Наслов РТВ осим правне неписмености уредништва, показује популистичку политику стварања утиска како је грађанима Војводине ускраћено неко уставно право кривицом републичке власти.

[35] Вученић Даница – Један на један, емисија у којој је гостовао Бојан Пајтић, РТВ, 2. 10. 2013.

[36] Ковачевић Снежана – Пастор: У коалицији као у лошем браку, Дневни, 6. 10. 2013.

[37] Бојан Пајтић се први пут после седам година од доношења Устава сетио да употреби термин „уставни минимум“. Видети: Вученић, Даница – Један на један, емисија у којој је учествовао Бојан Пајтић, РТВ, 2. 10. 2013.

[38] Ковачев, Душан – Фама о војвођанских 7%, ФСЈ, 19. 2. 2013.

[39] Чанак: Вучић је политичар од речи! SEEbiz, 26. 9. 2014. Весовић, М – Коалиција Преокрет, напредњаци и СВМ на власти у Бечеју, Блиц, 11. 7. 2012; Балаба, Ж – У Зрењанину: СВМ прилази напредњацима и социјалистима? Дневник, септембар 2013; Напредњаци подржавају предлог СВМ-а, Суботица.ком, 4. 3. 2013. ; Николић: Могућа сарадња СНС и СВМ, Прес, 24. 12. 2009; Црни петак 13. за ДС у Кикинди – напредњаци преузели власт! Вести онлајн, 13. 9. 2013; СВМ у власти са напредњацима, Е-новине, 21. 2. 2013; Функционерка ЛСВ ушла у владу Србије, Блиц, 25. 9. 2013. Бранислава Костић: Не дозволимо коцкање са Војводином! Аутономија.инфо, 30. 9. 2013.

[40] Пајтић: Војводина ускраћена за 30 милијарди, РТВ, 2. 10. 2013. Вученић, Даница – Један на један, емисија у којој је учествовао Бојан Пајтић, РТВ, 2. 10. 2013. Пајтић нагло губи подршку и мимо политичких функционера у Војводини. Драган Веселинов (Драган Веселинов, Ненад Чанак и Миле Исаков су били тројица предводника политике војвођанског аутономаштва током деведесетих година), директно је напао Пајтићеву тзв. владу због кукавичлука. Видети: Тринаест година после 5. Октобра: Да ли смо се за ово борили? Да, јесмо, Сведок бр. 498-499, 1. 10. 2013. Пајтићева технологија контроле власти на локалном нивоу у Војводини је вршена финансијским притиском: 1) Обавеза општина да финансијска средства депонују на рачун РБВ је у суштини значила изнуду општинских финансијских средстава у служби бирократије илегалне „европске регије“. 2) Ненаплаћивање водне ренте општинама (Војводинаводе су више од деценије „партијско лено“ ЛСВ) прекидано је првим знаком непослушности општиских власти према бирократији АПВ. Нагомилани, толерисано неплаћени рачуни би се тадасамо испоставили „неажурној општини“. Пропаст РБВ и супротстављање републичке владе Пајтићу, охрабрило је локалне политичаре у Војводини да се избаве од Пајтићеве свемоћи.

[41] Лакетић, М – Пајтић: Покрајина утврдила кандидате за Динкићеву радну групу, 19. 12. 2012.

[42] Ковачев, Душан – Велика светска гасна игра и Војводина, НСПМ, 28. 10. 2008.

[43] Искендеров, Петар – Руски гас и Круна Светог Стефана, Фонд стратешке културе, 19. 8. 2008. Доступно на: Политика, 1. 10. 2008.

[44] Израз „корисна будала“, односно „корисни идиот“ (useful idiot), ушао је у општу употребу захваљујући Њујорк тајмсу 1948. године, а уведен је да би именовао совјетске симпатизере у западно-европским земљама. Први су га јавно употребили италијански социјалдемократи (idiots utiles) 1946. године у брошури L’Umanita. Нетачно је приписан Лењину. Израз „Корисне будале“ је први забележио Богдан Радица у смислу фразе коју су високи функционери југословенских комуниста користили да означе истинске демократе који су пристали са њима да сарађују ради демократије (Do not be Koristne Budale . Do not be „Useful inocents“), „Yugoslavia’s Tragic Lesson to the World“, објављеном у Readers Digest 1946. године. Сличан смисао има и израз „збуњени и погубљени симпатизери“ (confused and misguided sympathizers) Лудвига фон Мизеса у његовом делу „Planned Chaos“ 1947. године. О употреби и значењу термина „usefull idiot“ на почетку XXI века видети: Mona Charen, Useful idiots: how liberals got it wrong in the Cold War and still blame America first, Harper Collins, 2004; William Safire, Safire’s Political Dictionary, Oxford University Press US, 2008. О „корисном идиоту“ у савременом контексту политичке стварности Србије видети: Кљакић, Љубомир – Криза: корисни идиоти и колапс Србије, Наш печат доо и Фонд Слободан Јовановић, Печат, Београд 2011. г. Термин „кориснe будалe“ (useful idiot, useful innocents, idiots utiles), није синоним термина Агент од утицаја (Agent of influence), fellow traveler (условно, овај израз који води порекло из британског енглеског језика може се превести као „пријатељски сапутник“ и означава активног сарадника који дели уверења, али није формални члан односне групе) и симпатизера (у САД је за означавање симпатизара комуниста од 1925. године употребљаван жаргон „Pinko“).

[45] Пајтић: Припремили смо нацрт закона о финансирању Војводине, Аутономија.инфо, 1. 10. 2013.

[46] Ковачев, Душан – Новосадска финансијска паланка, Нема шале, фебруар 2009, доступно на личном блогу аутора.

[47] Милошевић, А – Власт заборавила мале акционаре Развојне банке Војводине, Данас, 1. 10. 2013.

[48] Извршни одбор ММФ: Брину дефицити буџета и текућег платног биланса, Бизнис и финансије, 4. 7. 2013; Платни биланс Србије 2001-2012: Колико је пара ушло у Србију и на шта су потрошене? Макроекономија, 20. 3. 2013.

[49] Платни биланс и спољна трговина, Квартални монитор, Бр. 28, јануар-март 2012.

[50] Вељовић, Стеван – Захтев ММФ: Заведите ред у јавним предузећима, Блиц, 29. 4. 2013.

[51] Иштван Пастор је већ најавио „турбуленције“ око буџетских средстава за Војводину, у погледу буџета за 2014. Годину. Видети: Пастор: Нове турбуленције око новаца, РТВ, 4. 10. 2013. Александар Вучић је 6. 10. 2013. г приликом интервјуа у емисији Ненада Бујошевића „Став Србије“ на РТВ Прва јавно изнео могућност да републику очекује банкрот. У Бујошевићевој емисији се још маја 2013. г. Јавно разматрала ова могућност. Видети: Бујошевић, Ненад – „Србија пред банкротом, емисија „Став Србије“, РТВ Прва, 27. 5. 2013.

О Душан Ковачев
Душан Ковачев је Лала из Баната. Родио се и одрастао је у Банату. Потиче са земље на којој су се јавили први носиоци самосталне личне и политичке слободе, модерне позоришне и музичке културе, филозофије, књижевне критике, задругарства, банкарства, локалне и регионалне самоуправе српског народа. Из самог срца је Баната, земље под звездом Северњачом, у којој су цесареви лавови постали ратари. Његови преци су вековима живели у непосредном комшилуку родног места Великокикиндског слободног крунског дистрикта. Били су први слободни људи који су на својој земљи учествовали у самоуправљању првом територијалном аутономијом у Средњој Европи. Потомак је српских сељака који су вековима живећи на међи светова, створили грађанско друштво.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: